Mindfulness

Acasă / Servicii / Mindfulness

Ce este mindfulness?

John Kabatt Zinn definește mindfulness ca fiind: „conștientizarea care apare atunci când ne propunem să fim atenți, în momentul prezent și fără a judeca.”

A fi mindful înseamnă a fi atenți în mod deliberat și conștienți de experiența noastră de fiecare zi: de corpul nostru, de emoții și de gândurile noastre. De cele mai multe ori, oamenii trăiesc în mintea lor, ajungând să gândească despre prezent în loc să traiasca experiența din prezent. Acest lucru poate genera stres, depresie, anxietate, iritabilitate și ne face să trăim superficial, fără a ne bucura pe deplin de ceea ce ne oferă viața. 

Ce nu este mindfulness?

  1. Mindfulness nu este o religie. Este o formă de antrenament al minții, care conform studiilor științifice, ne poate ajuta să gestionăm durerea, boala, anxietatea, stresul, depresia, furia sau oboseala. A practica mindfulness nu intra în contradicție cu convingerile noastre religioase și nu ne convertește la o religie. Meditația mindfulness este derivata din budism, dar nu este budism. Aceasta practică ne ajută să ne limpezim mintea și în acest mod putem fi mai prezenți în cadrul practicii noastre religioase/ spirituale.
  2. Mindfulness nu înseamnă resemnare, pasivitate.
  3. Mindfulness nu presupune a gândi pozitiv. El creează spațiul și claritatea mentală necesare pentru a ne bucura de viață și a ne atinge scopurile.
  4. Meditația mindfulness nu necesită mult timp. Putem practica mindfulness zece minute dimineața și seara, ba chiar putem practica în diverse momente banale ale zilei: când călătorim cu metroul, la birou, în timp ce spălăm vasele, când mâncăm.
  5. Meditația mindfulness nu este dificilă, dar pentru a fi eficientă este necesar a face un anumit efort, un angajament de a practică constant.
  6. Mindfulness nu înseamnă să stăm neapărat în poziția lotus, aceasta practică este accesibilă și persoanelor cu mobilitate redusă, persoanelor cu boli cronice, celor în vârstă.

Care sunt beneficiile mindfulness?

Creșterea calității vieții

Studiile clinice arată că mindfulness poate reduce considerabil durerea și reacția emoțională la aceasta, poate crește calitatea vieții în cazul unor boli cronice.

Îmbunătațește memoria

Îmbunătațește memoria, potențează creativitatea, atenția, viteza de reacție.

Crește inteligența emoțională

Crește inteligența emoțională

Reduce anxietatea și stresul

Este o metodă eficientă de combatere a anxietății, stresului, depresiei, furiei.

Reduce adicțiile

Ajută la reducerea dependenței de droguri, medicamente, alcool sau nicotină.

Îmbunătațește funcționarea cognitiva

Crește capacitatea de înțelegere și rezolvare de probleme.

Îmbunătățește imunitatea

Contribuie la funcționarea optimă a sistemului imunitar.

Îmbunătățește sănătatea inimii

Poate reduce îmbătrânirea celulară, îmbunătățește sănătatea inimii și a sistemului circulator, prin reducerea tensiunii arteriale.

Împreună putem învăța cum să gestionăm situațiile care generează discomfort fizic sau psihic, cum putem reduce suferința resimțită, cum să nu ne lăsăm absorbiți de gânduri, mai ales de cele negative, care produc suferință, cum să ne optimizăm ritmul activităților de zi cu zi, în așa fel încât să păstrăm energia de-a lungul întregii zile, cum să fim mai blânzi cu noi înșine și ceilalți, de ce lupta și rezistența la experiențele vieții nu sunt utile în gestionarea acestora, fie ele evenimente exterioare sau interioare (senzații fizice, gânduri, emoții).

Dacă vrei să afli cum mindfulness îți poate îmbunătăți viața, te rugăm să ne contactezi.